DIETA FITNESS FOOD MENU

9.2.2014

Dieta ve třech krocích: 

V podobě našeho stravovacího konceptu Fitness Food menu přinášíme řešení, které nevyžaduje hladovění, je zdravé, je odzkoušené a funguje!

Dieta ve třech krocích: 

V podobě našeho stravovacího konceptu Fitness Food menu přinášíme řešení, které nevyžaduje hladovění, je zdravé, je odzkoušené a funguje!

1-krok – kontrola kyselin.

Na začátku diety má velký význam hladina kyselin v těle, protože příliš vysoký obsah kyselin v těle vede ke špatné látkové výměně a nízké úrovni spalování. Vnitřní prostředí těla, při našem obvyklém způsobu života je kyselé, ( pH nižší než 7,0 vzniká trávením při konzumaci cukrů, škrobů, kávy, alkoholu, ale i přetížením a stresem). Způsobuje zadržování vody v těle, když se organizmus snaží tuto kyselost zředit, protože je pro metabolické pochody nevhodná. Podaří-li se nám tuto kyselost zregulovat do neutrální až slabě zásadité oblasti( pH 7,0 až 7,4), tělo se spontánně zbaví zadržené vody, která je již přebytečná, a zároveň odplaví velké množství odpadních látek. To se projeví snížením objemu, snížením váhy a průvodním příjemným pocitem (detoxikace). Kyselost vnitřního prostředí měříme v ranní moči pH proužky. Ta by se měla pohybovat v rozmezí 6,8 až 7,4. K ustálení této hodnoty doporučujeme výrobek ProBalance s minerály, jako jsou hořčík, sodík, vápník a draslík, který Vám na požádání dodáme.

Výsledek se u většiny lidí dostaví již po třech až čtyřech dnech ( při dodržení pokynů ) a mnozí se cítí lehčeji. Úspěšné vyrovnání kyselosti je předpoklad úspěchu celé redukční diety, v níž pokračujeme i po dosažení neutrální kyselosti, a v průběhu celé redukční diety stále kyselost sledujeme a případně vyrovnáváme.

 

2-krok – spalování tuků.

Start odbourávání tuků bude nejúčinnější, budou-li metabolické pochody nejefektivnější. Tento stav právě nastává při vyrovnání kyselosti do neutrálního pH 7. Aby tělo začalo energetickou potřebu brát z tukové rezervy, je nutné zastavit přísun energeticky bohatých škrobů a tuků. Proto je nutné během celé diety vyřadit chleba, bílé pečivo,některé druhy těstovin a používání tuků.Zároveň musí tělo dostat dostatečný přísun všech základních živin, aby mohly všechny pochody plynule probíhat (tělo nesmí strádat). Do těla se základní skladba minerálů a rozpustné a nerozpustné vlákniny dostává s naším FFmenu. Při pocitu hladu je možné konzumovat syrovou zeleninu a jako doplněk pro oživení malý kousek čerstvého ovoce, nejlépe v dopoledních hodinách. Odbourává se tuk a s ním se uvolňují odpadní látky.

Ovoce - Jablka – 1/2/den udržují střevní mikroflóru – dávku nezvyšovat!

Ananas – významně odbourává tuky ( hlavně dopoledne, užívá se neslazený! )

Zelenina - Červená paprika – výrazně zlepšuje spalování a trávení.

V průběhu celé redukční diety stále sledujeme a vyrovnáváme kyselost. Pokles váhy kontrolujeme, je zprvu výrazný, a po 10-14 dnech se zmírní a dieta se mění.

 

3 krok – udržovací fáze.

Snížování váhy se zpomaluje a díky skladbě potravin v našem FFmenu se stabilizuje. Proto naše FFmenu obsahuje jídla s bílkovinou - Masem ( hovězí, ryba, králík, drůbež) a dále suroviny jako vejce, nízkotučné mléko, potraviny bez většího množství tuku a sacharidů, mléčné výrobky od lehčího konce stupnice tučnosti, které dopňujeme pohankou, syrovou zeleninou, luštěninami a ovocem. Tato fáze stravování musí trvat nejméně stejně tolik nebo více dnů, než je počet, po který trval 2. krok – spalování tuků. Tak si může tělo po nějakou dobu brát jiné živiny, a jestliže je tato fáze překonaná, je spalování tuků opět pro tělo novinkou (nastává takzvané „oblbnutí mozku“) a váha se znovu začne snižovat.

Vzhledem k tomu, že FFmenu je rozváženo pouze na pracovní dny doporučujeme o víkendu tyto potraviny:           

snídaně – tmavý chléb nebo celozrnné pečivo s nízkotučným sýrem či kuřecí šunkou

během dne - upravené maso ( ne vepřové ) se zeleninou, ovoce a zelenina (i tepelně zpracovaná – polévky bez tuku) nízkotučné mléčné výrobky, olivový, řepkový a jiné rostlinné oleje na salát, rýže, luštěniny, brambory

Při přísunu bílkovin se tvoří svalová hmota a zpevňuje se podkoží.

Dietu doplňujeme dostatkem vody bez bublinek (2-3 litry/den).